Alweer een week onderweg...

26 augustus 2018 - Mission Beach, Australië

En zo is er al een week voorbij. Vanuit druk Singapore kwamen we, na een vlucht van 7 uur in een Boeing 737 😅, aan in relaxed Cairns, Australië! Het land waar we al zó lang naar uit hadden gekeken. Eenmaal buiten merkten we gelijk dat alles anders is dan we in Europa gewend zijn. Het ruikt anders, het voelt anders en het klinkt anders. Andere vogels verwelkomen ons in dit immense land. Benieuwd naar de avonturen die we hier gaan beleven reden we met onze huurauto naar ons eerste verblijf. Oh ja, ze rijden hier links 🙃, even wennen!

Aangekomen bij onze eerste bestemming, Trinity Beach Pacific, stond Casper direct oog in oog met een kangaroo (waarvan we later begrepen dat het een wallaby is, een echte kangaroo is bijna zo groot als een volwassen mens)! Het bleken de ‘huis wallaby’s’ te zijn. Ze komen elke dag langs, dus we gingen regelmatig even naar ze op zoek en hadden meestal prijs. Een van de twee had zowaar ook nog een kleintje in haar buidel! Bedankt opa, voor je scherpe oog😃!

En dan zo snel mogelijk in het juiste tijdritme zien te komen..., dat valt nog niet mee met 8 uur tijdsverschil. Maar de vermoeiende reis helpt ons een handje 🙃. Al snel zijn we weer up and running om een hele dag op pad te gaan. Met de auto rijden we langs velden vol met kangaroos en wijdse uitzichten. Wat een ruimte hier!

Het beste uitstapje deze week was toch wel de trein naar Kuranda en de skyrail weer terug. Dwars door en over het regenwoud, naar een idyllisch dorpje met een vlinder-, vogel-, en koala tuin, een goed restaurant en heerlijke ijsjes 😋!

Ook zijn we deze week bij een crocodile farm geweest. We hebben daar met een boot tussen de krokodillen door gevaren en zelfs een babykrokodil geaaid! Verder zijn er in al dit soort parken kangaroo’s, wallaby’s en koala’s te zien die je meestal ook kunt aaien. Geweldig voor de jongens! En stiekem ook wel voor ons😉.

Vanmorgen zijn we vanuit Trinity Beach vertrokken naar onze volgende bestemming, maar eerst zijn we nog in Cairns geweest. We hebben daar gezwommen in de Esplanade Lagoon. Een publiek zwembad waar lokalen en toeristen samen komen en genieten van de zon, het verfrissende water en geweldig uitzicht. Heerlijk was het, plezier volop! Daarna zijn we doorgereden naar een nieuwe slaapplek in Mission Beach. Wauw! Dit strand is nóg mooier dan Trinity Beach. We slapen in een huisje middenin de jungle en tja, daar lopen mieren binnen. Casper heeft het er niet zo op, dus we zullen zien hoe onze eerste nacht hier verloopt 😉......

1. Harm Bouwman:
    26 augustus 2018
    Mission Beach ziet er inderdaad heel tropisch uit. Lekker van genieten!
  2. Jeanette:
    Hallo !!! Wat enig om jullie belevenissen zo te volgen. Xx Jeanette
  3. Daisy:
    26 augustus 2018
    Geweldig zeg!! Heel leuk om jullie avonturen te lezen. Succes met jullie aapjes (en mieren) in de jungle ;-).
  4. Mirjam Nobel:
    27 augustus 2018
    Hey wat heelijk dat jullie nu al overtroffen zijn door het prachtige Australië!! Wat een geweldige ervaring... Leuk om te lezen Janneke!! Ik volg jullie reis hoor.. Ik hoop met de rollercoaster aan emoties van de afgelopen maanden, dat dit toch een memorabele reis wordt om mooie ervaringen op te doen. Lekker samen met jullie 4tjes uit het drukke Hollandse bestaan. Alles wat overblijft is verwondering... tot elkaar komen en jezelf.
    Voor de jongens ook reuze indrukwekkend! Liefs Mirjam
  5. Yen van der Kamp:
    27 augustus 2018
    Wat leuk om te lezen! Kangoeroes smaken overigens erg goed :-)
    Veel plezier en ik zal jullie avonturen volgen.
  6. Frances Hinlopen:
    28 augustus 2018
    Geweldig!! Wat een leuke verhalen allemaal, Janneke!
  7. Barbara Vink:
    29 augustus 2018
    Even kijken hoe de nacht mier verloopt. Hahaha! Leuk om te lezen hoe leuk jullie het hebben! Knuffel voor m'n vriendjes 😙