Singapore, Australië en Bali, here we come!

20 augustus 2018 - Singapore, Singapore

Wat de afgelopen weken een leuke periode had moeten worden vol voorbereidingen en voorpret, werd helaas een verdrietige periode waarin we afscheid moesten nemen van onze lieve (schoon)moeder en geweldige oma. Ze overleed 3 dagen voor ons geplande vertrek op 60 jarige leeftijd aan de gevolgen van longkanker. Ondanks haar ziekte, ook nog in de laatste twee weken, heeft mijn moeder ons op het hart gedrukt om vooral op reis te gaan. Twee dagen nadat we haar hebben begraven zitten we dus alsnog, zoals beloofd, in het vliegtuig voor onze droomreis met z'n vieren. En ondanks het verdriet dat we voelen hebben we ook heel veel zin in deze prachtige reis!

Onze eerste bestemming is Singapore, waar we 2 dagen blijven. Bali, waar we in eerste instantie op 15 augustus heen zouden gaan, hebben we voor de heenreis gecanceld. We kunnen dan onze reis in Australië, zoals gepland, beginnen op 22 augustus 2018.

In het vliegtuig zitten kan lang duren, maar met een iPad, Lego en hier en daar wat te eten of te snacken kom je een heel eind! Singapore Airlines is zeker aan te raden. Netjes en schoon vliegtuig, uitgebreid entertainment systeem (wel alles in het Engels, wat de kids minder leuk vonden ;-)), goed en ruim te eten en hele vriendelijke stewards en stewardessen.

Onze eerste dag in Singapore zijn we er gelijk op uit gegaan als op en top toerist, met rugzakken en fototoestel. We hebben een aantal highligts bezocht, waaronder het grote reuzenrad van waaruit je een prachtig uitzicht hebt over de stad en een lichtshow bij de supertrees. En als klap op de vuurpijl mocht er bij terugkomst in het hotel nog worden gezwommen, in het donker. Dat was feest!
Kortom, de vakantie is goed begonnen!

1. Opa Henk:
    20 augustus 2018
    Goed zo! Gelijk goed van start gegaan. Van het in het donker zwemmen weet ik dat nichtje Isa dat wel een beetje eng vindt. Maar ja, jullie hebben stoere kerels bij je!
  2. Ineke Beemster:
    20 augustus 2018
    Fijn dat jullie een goede vliegreis hebben gehad. Singapore klinkt fantastisch en zwemmen in het donker natuurlijk superstoer. 👍
  3. Jeanette:
    20 augustus 2018
    Leuk om jullie zo te volgen. Veel plezier.
    En zwemmen in het donker lijkt me ook spannend 🏊🏿‍♂️
  4. Jos en Trees:
    22 augustus 2018
    Fan oma Janneke de link doorgekregen van jullie blog en graag volgen we jullie. We wensen jullie een hele fijne reis !
  5. Pia:
    24 augustus 2018
    Hey jullie daar!
    Klinkt heel goed jullie eerste avonturen! Geniet! Alleen al van het idee al die weken Australië nog voor jullie! Enjoy!
  6. Joke en Dirk:
    26 augustus 2018
    Wat een feest van herkenning met jullie in Down Under! Mooie verhalen en fijne foto’s. Blijf genieten, we blijven jullie volgen.