Van een huisje in het bos naar de stad en daarna...Paradise!

2 september 2018 - Magnetic Island, Australië

We hebben goed geslapen in het bos hoor. De mieren bleven weg toen we de limonadeglazen hadden afgewassen 🙃. Wat een prachtige plek hadden we in Mission Beach! Een houten huisje middenin het regenwoud met een bijna sprookjesachtig (‘s nachts bijna spookachtig) paadje voor de deur dat uitkwam op het brede langgerekte strand. Casper noemde het de ‘takkentunnel’ 😄. Het is erg droog momenteel in het gebied waar wij zitten, dus zelfs in het regenwoud lijkt het wel herfst. Vanaf de veranda voor ons huisje horen we vanalles scharrelen door het bos en af en toe een geluid dat lijkt op dat van een kip. In het informatieboekje in ons huisje worden allerlei dieren genoemd die regelmatig worden gezien, waaronder een grote spin 😨, maar we zien maar weinig. We hebben overdag een kleine zwarte loopvogel gezien en een kikker en wat gekko’s in de avond. Ach ja..., op die spin zat ik toch niet echt te wachten😉. We zijn de eerste avond gaan eten in een heel gezellig restaurantje, waar ze die dag alleen pizza en pasta verkochten, want de chef-kok was vanwege een privé afspraak afwezig die avond. Geen probleem, we love Italian food 🍕🍝. De tijd die we verder in Mission Beach hadden hebben we voornamelijk op het strand doorgebracht. Zandkastelen bouwen, zwemmen en ik heb zelfs in mijn boek kunnen lezen!

De volgende dag stond er alweer een stuk rijden op het programma. Deze keer naar Townsville. We hadden alle tijd, dus we hebben onderweg wat tussenstops gemaakt. Onder andere bij Tully, waar ‘The Golden Gumboot’ staat. Een enorme regelaars met een kikker erop, waarin je omhoog kan klimmen. Een toeristische trekpleister waar ook de Australiërs graag mee op de foto gaan 😄. Rond lunchtijd reden we langs een plaatselijke bakker waar we, jaja, saucijzenbroodjes konden kopen, en heerlijke pie. Die hebben we opgegeten bij een parkeerplaats aan het strand, waar een karretje met koffiebarretje stond met goede Italiaanse koffie 😋. Die hadden we nog niet gehad vandaag, dus dat kwam goed uit. Rond 16.00u kwamen we aan op onze bestemming in Townsville. Wat een verschil met waar we vandaan kwamen! Een luxe appartement, middenin de stad, met twee badkamers en een groot terras. We moesten er wel 3 verdiepingen trappen voor omhoog met al onze spullen en twee dagen later weer naar beneden😅.

Het valt ons op dat de Australische burgers van allerlei openbare gemakken worden voorzien. Er zijn overal wc’s, picknicktafels, BBQ’s, speeltuinen, en waterspeelparken. Alles is vrij toegankelijk en eigenlijk altijd goed onderhouden en schoon. Al zie ik nooit iemand schoonmaken 🤔. Daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren. Of zouden de belastingcentjes hier anders worden uitgegeven dan bij ons? Dat moet haast wel...

Oké, we reizen weer verder. Na twee nachten heerlijk te hebben geslapen pakken we onze spullen weer in voor de reis naar onze volgende bestemming. We hebben al een paar dagen naar die bestemming kunnen kijken, het is namelijk het eiland aan de overkant. We zijn vroeg klaar met inpakken (dat mag wel in de krant), dus we maken nog een uitstapje maar Castle Hill, vanwaar we mooi uitzicht hebben over Townsville en alvast smachtend naar onze volgende bestemming kunnen kijken. Magnetic Island, here we come! Na een boottocht van 25 min komen we aan in paradise. Tropische bomen, uitbundig fluitende vogels, prachtige stranden en uitkijkjes over zee, bordjes met waarschuwingen voor overstekende koala’s en een relaxte sfeer. Hier zitten we goed, en we mogen 4 nachten blijven 😎🌴🌸. Ons huisje is zeer basic dit keer, alles oud en de wc buiten 😂. Maar ja, wel het strand bijna voor de deur, een BBQ bij het tuinhuis met sfeerverlichting en door het duister rondhuppelende kangaroos in de tuin. Na de vermoeiende reis van vandaag hebben we natuurlijk eerst het strand uitgeprobeerd 😜. Geslaagd met vlag en wimpel! Goed voor alle middagen zwem-, schep- en snorkelplezier.

Verder weet ik eigenlijk niet waar ik moet beginnen met wat er het leukste was hier. Het was allemaal gaaf! We hebben een boottocht langs het eiland gemaakt waarbij we konden snorkelen en vissen. Wat een prachtige baaien en een fantastisch mooie onderwaterwereld! Het is bijna jammer dat duiken niet echt in de planning past, maar je moet altijd nog iets overhouden om voor terug te kunnen gaan 😉. De jongens durfden niet te snorkelen, maar ook daar was door de gids aan gedacht. Er waren bodyboards met een raampje erin, zodat ze toch onder water konden kijken. Top! Zie de foto’s voor een beeld van deze mooie dag. ‘S avonds gingen we naar de plaatselijke vrijdagavond markt en kwamen terecht op wat een ontmoetingsplek voor de lokale bevolking bleek te zijn. Heel gezellig en heerlijk eten!

De volgende dag gingen we op pad voor een wandeling van 4!km, naar een fort bovenop een berg en weer terug, zonder buggy of draagzak. Zouden ze het redden de jongens? Na 100m dachten we van niet🙄... Maar met het vooruitzicht koala’s te zien en boven een lolly te krijgen werd er toch aardig doorgelopen 😅. En ja hoor, we hebben ze gevonden..., koala’s!! En met veel tussenstops, zijn we uiteindelijk boven gekomen en werden de jongens getrakteerd op hun welverdiende lolly en wij op een fantastisch uitzicht en wat cultuur. Yess, we did it💪🏼! En nu nog terug 🙃... Dat ging natuurlijk niet zonder slag of stoot maar gelukkig gaat naar beneden altijd sneller. En!... we kwamen de koala’s weer tegen en toen we goed keken bleek er een een kleintje bij zich te hebben! WoW! Mijn dag kon niet meer stuk.

De derde en gelijk alweer de laatste dag vond de plaatselijke ‘beer can regatta’ plaats. Een race vanaf het strand de zee op met zelf gemaakte bootjes van bierblikjes. Bijzondere creaties zaten erbij. Casper vond het varende bed het meest indrukwekkend geloof ik 😄.

Morgenochtend vertrekken we alweer, naar onze volgende paradijselijke bestemming..., The Whitsundays🏝

1. Harm Bouwman:
    Wat een verhaal!
    Je schrijft erg leuk. Ik zit gelijk in het verhaal en voelt aan alsof ik met jullie mee reis. En zo aan de foto’s te zien vermaken Casper en Mats zich prima. Wat een goed idee trouwens van dat kijkvlot👌👍 Zo kunnen de jongens het onderwaterleven mooi zien. Ik kijk uit naar jullie volgende blog😊
  2. Brent en Carola:
    2 september 2018
    Zooo leuk om jullie verhalen te lezen en fotos te zien..geniet er van samen!!!
  3. Ineke Beemster:
    2 september 2018
    Wat fantastisch allemaal. Ik zie inderdaad het paradijs voor me. Puur genieten voor jullie en ik geniet met jullie mee.
  4. Opa Henk:
    2 september 2018
    Wat een belevenissen al, terwijl jullie nog maar twee weken onderweg zijn! De foto's zijn stuk voor stuk erg cool!!! Het plezier straalt eraf. Ik ben nu al nieuwsgierig naar het volgende verhaal.
  5. Judith Romijn:
    2 september 2018
    Janneke, wat schrijf je ontzettend leuk! En wat genieten die kleine mannetjes 👍🏼 (moet elke keer goed kijken wie wie is 😆). Have fun!! 😘
  6. Daisy:
    2 september 2018
    Geweldig zeg!! Het plezier straalt van de foto's af! Heerlijk om jullie verhalen zo te lezen. Zo gaaf dat jullie jongens zo'n reis mogen meemaken. Al zal het tijdens zo'n klim van 4 km best pittig zijn, maar hé daar leren ze ook weer van, haha. Ik kijk ook weer uit naar jullie volgende verhaal
  7. Joke en Dirk:
    3 september 2018
    Wat een heerlijk reisverslag weer! Alsof we er zelf bij zijn!
  8. Mirjam Nobel:
    3 september 2018
    Wauw wat een avonturen. Eerst zat je. te bedenken hoe het zou zijn en nu zit je er in het echt. Wat een ervaring en hilarisch herkenbaar hoe je kindjes de berg op kunt krijgen ;) wat een luxe om weer eens een boek te kunnen lezen! En genoeg afwisseling qua omgeving. Leuk om te lezen Janneke! Liefs uit Den Haag
  9. Jeanette:
    5 september 2018
    Gezellig even bijlezen. Wat leuk allemaal. Een goede oplossing zo n board met een raampje. Heerlijk dat mooie heldere water. Op naar de volgende avonturen. Kus
  10. Cora:
    6 september 2018
    Dag lieverds, wat hebben jullie het heerlijk! Wat fijn!
    M'n favorite mannetjes stralen. Kijk uit naar de volgende episode, voel terwijl ik het lees of ik er effe bij ben zeg maar.
    Die Koala's met een kleintje is natuurlijk heelemaal het einde!
    Nou geniet, geniet, knuffel voor all je mannen Janneke en voor jouw natuurlijk
  11. Pia:
    7 september 2018
    Te gek al dat moois! Heel leuk om te lezen! Heeel veeel plezier! X Pia
  12. Hans en Eva:
    7 september 2018
    Wat een genot om dit te lezen. Zoveel avonturen. Wat een mooie reis maken jullie. Kijk al uit naar de volgende verslagen en foto's. 👍
  13. Janneke:
    8 september 2018
    Terwijl hier duizenden mensen aan de 80 van de Langstraat zijn begonnen langs mijn huis beginnen jullie wakker te worden met weer een mooie dag in het vooruitzicht. Mooie verhalen! Liefs , moeders, janneke